W obecnych czasach, rozwój internetu spowodował, że posiadanie własnej firmowej strony internetowej stało się standardem, a wręcz koniecznością. Według raportu przygotowanego przez Interkatywne.com, w 2021 ponad 71% przedsiębiorstw posiadało własną witrynę internetową.
Bez względu na to, czy prowadzisz swoją działalność gospodarczą od lat, czy dopiero ją zakładasz, strona internetowa jest Ci potrzebna do rozwinięcia swojego biznesu i dotarciu do nowych klientów. Niezależnie czy jest to mała lokalna firma, czy duży globalny biznes, posiadanie własnej firmowej strony internetowej to konieczność w dzisiejszych czasach.
Według badania przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny, internet wykorzystujemy najczęściej do obsługi poczty elektronicznej - 65,9% badanych internautów, na drugim miejscu jest czytanie wiadomości ON-LINE - 65,4% internautów. Natomiast na trzecim miejscu 62,7% internautów wskazało wyszukiwanie informacji o towarach i usługach.
Badanie Mediapanel przygotowane przez Gemius pokazuje że liczba internautów w maju 2021 roku doszła do 28,9 mln i ciągle rośnie. Według raportu Genius, 73% użytkowników internetu robi zakupy przez internet.
W Polsce z wyszukiwarki Google korzysta około 29 mln osób. Naturalną czynnością stało się, przy spotkaniu się z jakąś nową marką czy też szukając jakiejś usługi lub produktu, wyszukiwanie jej w wyszukiwarce. Nikogo nie dziwi, że szukając informacji o firmie korzystamy z internetu, szukamy opinii o firmie, adresu czy też informacji o usługach jakie oferuje.
Posiadanie strony internetowej daje dostęp do informacji o firmie i jej usługach przez całą dobę.